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metaphorik.de 29/2019

"Taking the Shackles off": Metaphor and Metonymy of Migrant Children and Border Officials in the U.S.

Abstract

Theresa Catalano, University of Nebraska-Lincoln (tcatalano2@unl.edu)
Andreas Musolff, University of East Anglia (a.musolff@uea.ac.uk)



The present paper utilizes (multimodal) critical discourse studies and cognitive linguistics to analyze the verbal and visual metonymies/metaphors found in online news sources that report
on unaccompanied youths from Central America and Border Patrol/immigration officials in the U.S. Findings reveal verbal and visual metonymies that dehumanize and criminalize child migrants, while Border Patrol/immigration enforcement discourse creates WAR/WILD WEST metaphors that justify the militarization of the border. The significance of the study lies in showing how underlying conceptualizations of migrants by immigration and border control agencies help us understand the social imaginary which allows the government to garner public support for unjust policies and treatment of migrants. In addition, by examining the connection of media and law enforcement rhetoric to the Trump administration, it illustrates how rightwing populists gain and maintain power through their appeal to populist ideals and the repetition of core discourses.


Die Studie untersucht mithilfe diskurs- und kognitionslinguistischer Methoden multimodale (sprachliche und fotografische) Metaphern/Metonymien im Mediendiskurs über unbegleitete minderjährige Migranten und die Arbeit der US-Einwanderungsbehörden. Wir zeigen, dass die Einwanderer durch die Kombination von Kriegs- und Wildwest-Rhetorik zu Tieren und Kriminellen degradiert werden und die Arbeit der Grenzkontroll- und Einwanderungsbehörden als ‚Einfangen’, ‚Einsammeln’ und ‚Kontrollieren‘ einer ,Herde’ im Stil von Cowboys konstruiert wird. Die Aufnahme und weitere Steigerung dieser Metaphorik in der Selbstdarstellung der Behörden und ihrer Unterstützung durch die Trump-Regierung verdeutlichen das Aufnahme und Identifikationspotential populistischer Rhetorik für den Aufbau einer ‚sozialen Imagination’,

Ausgabe: 

Jahrgang: 

Seite 11

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